Wat doet een online marketing bureau?

Wanneer je een bedrijf hebt is het wellicht een idee om in zee te gaan met een online marketing bureau. Een online marketing bureau biedt vaak meerdere expertises op het gebied van online marketing aan. Elk bureau heeft zijn eigen specialiteiten, zoals een cro, content of een seo bureau. Wanneer jij je online zichtbaarheid wilt verbeteren kan een online marketing bureau je hiermee helpen. Maar wat doet een online marketing bureau precies? En waarom moet je een online marketing bureau inschakelen?

Een online marketing bureau kan er dus voor zorgen dat je online vindbaarheid vergroot wordt. Dit kan op meerdere platformen, zoals zoekmachines, social media of verschillende marktplaatsen. De meest gebruikte zoekmachine is Google, en met marktplaatsen zijn bol.com en amazon op dit moment de grootste aanbieder. Naast advertenties, zijn er talloze manieren om beter gevonden te worden. 

SEO

Search Engine Optimization, ofwel SEO is een verzamelnaam voor alle processen die ervoor zorgen dat een webpagina op een organische manier hoog scoort in een webpagina. Onderdelen hiervan zijn onder meer linkbuilden en zoekwoord optimalisatie. Ook het schrijven van duidelijke en relevante content valt hieronder. Zelf linkbuilden kan ontzettend veel tijd kosten, terwijl dit een van de belangrijkste SEO technieken is. Linkbuilding uitbesteden kan daarom tijd efficiënt zijn, zeker wanneer je een snelgroeiend bedrijf hebt waar enorm veel tijd in gaat zitten.

SEA

SEA staat voor search engine advertising. Deze term beschrijft het adverteren op Google, maar ook op andere zoekmachines zoals Bing.In principe betekent zoekmachine adverteren dat je met een advertentie wordt getoont in een zoekmachine op het zoekwoord wat jij hebt uitgekozen. Via een CPC (cost per click) systeem betaal je een bedrag voor hoe vaak er op je advertentie wordt geklikt. Dit bedrag is afhankelijk van het gekozen zoekwoord.

CRO

CRO staat voor conversie optimalisatie, dit zet je in wanneer je het maximale uit je bezoekers wilt halen. Conversies zijn bepaalde acties die een gebruiker uit moet voeren die mee tellen aan het online succes van een bedrijf. Zo kan een conversie bijvoorbeeld het downloaden van een whitepaper zijn. Ook het aanmelden voor de nieuwsbrief of het toevoegen van een product aan je winkelmandje zijn conversies. Conversie optimalisatie is dus het optimaliseren van de kans dat een gebruiker converteert op jouw website. Aan de hand van verschillende metrics zoals het aantal klikken, welke pagina worden bekeken en hoe iemand de website doorloopt kan in veel gevallen ontdekt worden waarom een bezoeker afhaakt. Met deze informatie kun je zien waar problemen liggen en/of wat geoptimaliseerd dient te worden. 

Dit zijn enkele expertises op het gebied van online marketing. Ga voor jezelf na wat jij wilt bereiken en onderzoek welk bureau dit voor je kan realiseren. Een online marketing geeft jou in ieder geval de zichtbaarheid om je bedrijf verder te laten groeien.

Geef een antwoord