Zorg voor een opgeruimde werkplek!

Een opgeruimde werkplek wordt tegenwoordig steeds belangrijker. Dat komt omdat we eigenlijk steeds meer tijd doorbrengen op het kantoor. Of dat kantoor nou thuis is, of op werk, een feit is dat we er erg lang zitten. Of dat een goede ontwikkeling is, is nog een hele discussie op zich. Maar wat in de tussentijd belangrijk is, is dat je het wel allemaal goed georganiseerd houdt. Want juist omdat je er zo veel tijd doorbrengt, is het belangrijk dat je goed weet waar alles is, zodat je zo efficiënt mogelijk kan zijn. Als jij moet werken in een rommeltje, zal je productiviteit erg omlaag gaan. Dus hoe kan je makkelijk alles ordenen, zodat je bureau er straks helemaal perfect uitziet?

Laat niets rondslingeren

Dit is waarschijnlijk het meest belangrijke wat je kan doen als je op kantoor werkt. Laat geen losse papieren en andere rommel rondslingeren! Dit zorgt voor een compleet ongeorganiseerde rotzooi, en is absoluut niet bevorderlijk voor je productiviteit. Je bent dan namelijk de hele tijd aan het zoeken waar je dit ene document gelaten hebt, of waar je pen heen verdwenen is. Zorgt ook alleen maar voor frustraties, en dat kan je al helemaal niet gebruiken. Er zijn ook genoeg voorwerpen die je kan gebruiken om het een stuk meer geordend te krijgen. Zo heb je bijvoorbeeld een ordner, waar je alle documenten in kan bewaren zodat je ze niet kwijt raakt. Erg handig dus, want zo heb je niet alleen geen losse documenten op je bureau, maar ze ook allemaal op een vaste plek. Je kan ze binnen deze ordner ook nog goed organiseren op onderwerp. Zo weet je altijd precies waar je moet zijn.

Gooi niet alles in dezelfde la

Dit is iets wat ik ook erg vaak zie gebeuren. Mensen ruimen inderdaad wel hun bureau op, maar dat doen ze dan door alles in een la te gooien, en het daar dan laten zitten. Het ziet er misschien aan de oppervlakte misschien wel wat beter uit, maar het is uiteindelijk geen haar beter dan het allemaal op je bureau laten liggen. Dus zorg ervoor, dat als je opruimt, je het ook daadwerkelijk goed opbergt. En zelfs in mapjes moet je dan goed opletten waar je wat laat. Want als je allemaal verschillende documenten in hetzelfde mapje gaat bewaren, ben je alsnog elke keer aan het zoeken. Dat proberen we juist te voorkomen! Als je dus gaat opruimen, neem dan niet de luie manier, en krijg het gewoon even allemaal in een keer gedaan. Je zal er later dankbaar voor zijn!

 

Geef een reactie